Táto webová stránka používa cookies. Cookies môže byť použitý pre marketingové, štatistické účely a priespôsobenie služieb individuálnym potrebám užívateľom. Používaním súhlasíte s použitím súboru cookies.
0 0,00 EUR s DPH
Posledné pridané položky
Celkom
0,00 EUR s DPH 0,00 EUR bez DPH
Prejsť do košíka
Hlavná stránka Blog Články Drážkové , klinové remene a ich funkcia

Drážkové , klinové remene a ich funkcia

11. 11. 2019
|
Kategória Články
Táto súčiastka slúži na pohon pomocných agregátov motora, ako napríklad kompresor klimatizácie , alternátor a pri mnohých
motoroch taktiež čerpadlo posilňovača riadenia ,chladiacej kvapaliny  či ventilátor chladiča. Remeň je poháňaný priamo
od kľukového hriadeľa a prenos krútiaceho momentu je zabezpečený jeho tvarom. Vyrába sa z gumy,
 ktorá je spevnená buď kovovými alebo textilnými vláknami.


       Klinový remeň                                                 Drážkový remeň  - 
je v súčasnosti využívaný častejšie a jeho prierez pripomína
                                                                                                                                   niekoľko menších klinov vedľa seba.

                 
Príznaky poškodenia:
·        Poškodenie remeňa je možné zistiť vizuálnou kontrolou, kedy sa začínajú na povrchu objavovať jemné praskliny.
·        Natiahnutý teda „unavený“ materiál sa prejavuje hlasným piskľavým zvukom, ktorý je spôsobený uvoľnením napnutia a preklzovaním remeňa na                    remenici.



Porušenie remeňa je často krát sprevádzané zvukom, taktiež prichádza k rozsvieteniu kontrolky dobíjania na prístrojovej doske. Ďalšia prevádzka motora v tomto prípade nie je možná. Alternátor prestáva dobíjať a v prípade napojenia remeňa na vodné čerpadlo, hrozí prehriate motora a tým zapríčinené ďalšie poruchy, ako napríklad poškodenie hlavy valcov.

Pokiaľ sa ozýva pískanie pri štartovaní v zimnom období, prípadne po prejazde kaluže a upršanom počasí, nie je dôvod na obavy. Vlhký a studený materiál má prirodzene menšie trenie.
                               

Ako sa vyhnúť problémom:
Ako každú viditeľnú súčiastku nie je na škodu aj remeň raz za čas skontrolovať. Ďalším spôsobom je test pnutia, kde medzi dvoma najvzdialenejšími remenicami nemal byť možný prehyb viac ako 1-2 centimetre. Výmena remeňa zväčša nebýva finančne náročná a zvládne ju aj priemerne zručný mechanik.